Principy, z nichž vychází teorie učení jazyka Neo Professional RHR
Jazyk jako dovednost
Neo přistupuje k jazyku jako k dovednosti, ne znalosti, a podobně jako ostatní dovednosti je ho třeba často a opakovaně procvičovat.
Poslech a mluvení mají přednost
Rozvoj poslechu a mluvení by měl předcházet nácviku čtení a psaní. Stejně jako u mateřského jazyka, poslechové a ústní dovednosti podporují a usnadňují čtení a psaní.
Spirálovitě vystavěné kurikulum
Jazykové koncepty a vzory se opakují ve vícero lekcích, aby došlo k jejich dlouhodobému osvojení. V naší výukové teorii Rekurzivního hierarchického rozpoznávání (RHR) nejsou předkládány lineárně, ale spirálovitě. Nový jazyk se buduje na základech již známého jazyka a posiluje ho.
Selektivní paměť
Mozek se jazyk učí korekcí chyb oproti cíli. Učíme se porovnáváním cílové představy s reálným výsledkem. Selektivní paměť „uchovává” pouze to, co mozku nejvíce dává smysl nebo je nejblíže vzoru, a tím mu pomáhá činnost korigovat a zdokonalovat její provedení.
Rozpoznávání vzorů
Při výuce jazyka se mozek vždy snaží pochopit smysl. Využívá přitom jazykové vzory a neúplné vzory si automaticky doplňuje. Rozpoznávání vzorů probíhá ve fázích povědomost, rozpoznání, pochopení, osvojení a zautomatizování.
Časové napětí
Pro správný stupeň „časového napětí” je velmi důležité, aby každému studentovi byly předkládány jazykové koncepty a vzory na úrovni odpovídající jeho schopnostem. Příliš jednoduché učivo studenta nudí, příliš těžké frustruje. Přiměřené napětí mozek aktivuje a optimalizuje tvorbu nových nervových spojení.